Marketingowa wartość komponentów BIM

Obiekty BIM są wykorzystywane przez architektów, konstruktorów i projektantów specjalistycznych, którzy poszukują źródeł informacji o produktach budowlanych. Producenci mogą do nich dotrzeć ze swoimi produktami gotowymi do projektowania.

BIM – Rewolucja czy Ewolucja?

Od wielu lat obserwujemy zmianę w podejściu do projektów w branży budowlanej. Nowa koncepcja opiera się na ustrukturyzowanym zarządzaniu danymi – BIM.

Gromadzenie danych odbywa się zazwyczaj przy użyciu modelu 3D jako bazy danych. Dane te mają reprezentację graficzną – pokazują elementy konstrukcyjne obiektu oraz jego wyposażenie. To właśnie poszczególne obiekty BIM są wypełnione informacjami niezbędnymi dla projektu – jego realizacji, kosztów produkcji i zarządzania obiektem.

Rodziny BIM

Autodesk – producent jednego z programów do projektów BIM, nazywa swoje obiekty rodzinami. Są to reprezentacje elementów budynku m.in. ścian, okien, drzwi. Informacje w nich zawarte dotyczą ich właściwości geometrycznych (wysokość, szerokość), wizualnych (wykończenie, materiały) oraz fizycznych (przewodnictwo cieplne, światło). Zebrane w ten sposób dane stanowią doskonałe źródło do dalszych analiz.

Nowa przestrzeń sprzedaży.

 Rodziny są wykorzystywane przez architektów, konstruktorów, projektantów specjalistycznych, którzy poszukują źródeł informacji o produktach budowlanych. Proces BIM jest świetną okazją do integracji społeczności skupionych wokół branży budowlanej. Architekci i inżynierowie potrzebują informacji. Producenci muszą dotrzeć do nich ze swoimi produktami, wykorzystując tę przestrzeń marketingową.

Jak dotrzeć do projektantów?

Jeśli Twoja marka jest szeroko rozpoznawalna, profesjonaliści kontaktują się z Tobą lub docierają do Ciebie bezpośrednio (najprawdopodobniej poprzez Twoją stronę internetową), aby pobrać Twoje obiekty BIM, ponieważ już Cię znają, słyszeli o Tobie lub zostałeś im polecony.

Jeżeli nie jestem liderem rynku?

Jeśli nie jesteś liderem na rynku, to nic straconego! Projektanci przeszukują strony internetowe z obiektami BIM, aby uzyskać dostęp do konkretnych obiektów BIM dla produktów (np. system HVAC, drzwi, baterie), ponieważ obecnie nie mają wiedzy ani preferencji co do konkretnych producentów, a uzyskanie obiektów BIM dla tych produktów oszczędza ich czas. Korzystają z zasobu, który pozwala im na szybką analizę i jest wygodny w użyciu. Umieszczenie takiego komponentu w projekcie daje bardzo duże szanse na jego późniejszą sprzedaż i wykorzystanie w realizacji.

Aby uzyskać jak najlepsze wyniki z obiektami BIM, poniżej podajemy kilka prostych wskazówek, które pomogą Ci lepiej sprzedawać.

  1. Stwórz efektywne obiekty BIM. Wysokiej jakości obiekty BIM będą chętnie wykorzystywane przez całą rzeszę projektantów. Ale czy wysoka jakość oznacza dobry wygląd? Nic bardziej mylnego. Główną cechą dobrej jakości obiektów BIM jest ich użyteczność. Wiąże się to z tworzeniem obiektów, które oprócz geometrii wykorzystywanej do projektowania będą zawierały informacje o cechach produktu. Już nigdy więcej projektant nie będzie tracił czasu na szukanie informacji w kartach produktów.
  2. Zrozum potrzeby Twojej grupy docelowej. Uwzględnij w modelu informacje, które są niezbędne dla Twojego potencjalnego klienta. Jeśli produkujesz drzwi, oprócz podstawowych wymiarów dodaj szerokość otworu drzwiowego, co jest niezwykle pomocne na przykład podczas analizy dróg ewakuacyjnych. Wymagane wymiary otworu mogą być również pomocne dla wykonawców.
  3. Zadbaj o „higienę” swoich obiektów. Wiesz, że musisz dostarczyć informacje swoim klientom, ale nie pozwól, aby przyszło Ci do głowy przepisywanie całej karty technicznej. To pułapka, która prowadzi do obniżenia użyteczności Twojego obiektu. Jak to jest możliwe? Szukanie potrzebnych parametrów na liście ponad 100 pozycji jest nie tylko niewygodne, ale i bardzo czasochłonne! Do tego dochodzi jeszcze jeden problem…
  4. Zadbaj o rozmiar pliku. Ta pozornie mało istotna kwestia, mimo zastosowania bardzo wydajnych komputerów, niejednokrotnie pokrzyżowała plany projektantów. Wielokrotne użycie danego komponentu zwielokrotnia rozmiar całego projektu, powodując spadek jego wydajności. Lepiej zapomnieć o dużej szczegółowości i dużej ilości niepotrzebnych informacji na rzecz wydajności!
  5. Pomyśl o możliwościach! Zastanów się, a może to właśnie Twój obiekt umożliwi projektantom wykonanie złożonej analizy, która odmieni oblicze projektu?

Jeśli jesteś zainteresowany tym tematem lub chciałbyś wejść ze swoimi produktami na rynek BIM, skontaktuj się z nami!  

KONTAKT

Porozmawiajmy o Twoim projekcie fasady!

Email

office@consbim.pl

Telefon

+48 780 146 109

Adres

Święty Marcin 29/8; 61-806 Poznań

Znajdziesz nas również na: